Saturday, November 13, 2010

|| Al - Insyirah ||

Salam.
Sejak akhir2 ni,macam2 dugaan dihadapi.
Sentap sana,sentap sini.Bukan aku je,ramai lagi rakan2 aku yg menghadapai situasi ni.
So,ape2 pun masalah,mari kita kembali Al-Quran, iaitu dr Surah Al-Insyirah. Kuatkanlah semangat (buat diri sendiri jugak).

[1] Bukankah Kami telah melapangkan untukmu dadamu?
[2] Dan Kami telah menghilangkan dari padamu bebanmu.
[3] Yang memberatkan punggungmu?
[4] Dan Kami tinggikan bagimu sebutan (nama)mu.
[5] Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.
[6] Sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan.
[7] Maka apabila kamu telah selesai (dari sesuatu urusan), kerjakanlah dengan sungguh-sungguh (urusan) yang lain.
[8] Dan hanya kepada Tuhanmulah hendaknya kamu berharap.



InsyaAllah. Diharap dgn membaca dan memahami surah ni,dilapangkan dada kita utk menghadapi apa jua ujian Allah swt. Dan ingatlah,ape jua yg kita buat, bertawakkal lah hanya pada Allah swt. Pesanan buat diri sendiri dan rakan2.

Wassalam (^_^)

7 comments:

- Ma StOrY - said...

bagus lar abg nas nie...
abg nas join tarbiah ke seratas ka.a..?

Nash said...

tak join...
xdpt join...
selalu ade hal...
bila yg terdekat?
(^_^)

Hazwan Arif said...

tq abg nas hehehe

Nash said...

haha..
sama2 dik beliau...
huahua2.
junior aku la tu (^_^)

Amin Baek said...

hehe...nice abg nas...kah3..

sentap tu mksd apa??
ak tgk byk post ko "sentap2"
hahaha..xbpe nk phm term org2 KL ni..haha

Fareast Al Muhandisu said...

salam aidiladha bro =)

Nash said...

Salam eidiladha jua der (^_^)