Sunday, January 2, 2011

|| Selamat Hari Jadi, Pedang Allah ||

Salam. 
Post khas buat sahabatku, Saifullah atau aku panggil dia Epoi je. Genapla sudah umur beliau 22 tahun pada hari ni. Semoga terus berjaya didunia dan akhirat.


Sedikit info mengenai persahabatan kami.
Bermula tahun 1998,aku mengenali beliau di Sekolah Kebangsaan Lekir, Batu 8 iaitu sewaktu berumur 9 tahun (darjah 3). Aku masuk skola tu penghujung drjh 2,dan dia masuk darjah 3. Masuk2 je,terus menjadi pesaing tegar dlm akademik mahupun ko-kurikulum.Dah la nama pun dekat2.Tapi persaingan secara sihat la. Kitaorg bersahabat sejak mula berkenalan lg. Dgn result UPSR yg sama, Alhamdulillah,kitaorg ditakdirkan utk terus bersaing di sekolah menengah yg sama, SERATAS. Berkongsi result PMR yg sama juga, terus lg bersaing dlm satu kelas dlm aliran Biologi. Di SERATAS,beliau melebihi sedikit dlm akademik mahupun ko-kurikulum (HICOM Pengawas Sekolah). 
Dgn result SPM beliau melebihi aku 1 A (sebab aku ade 1 B),beliau meneruskan pelajaran di peringkat universiti dlm bidang MEDICAL. So,skang ni beliau kat Poland. Sedangkan aku mengambil keputusan utk melanjutkan pelajaran dlm bidang ENGINEERING di UTP. tapi Malaysia je la..bukan Toronto ye... =p
Skang,kami masing2 dlm bidang masing2. Bersaing namun di haluan yg berbeza dlm bidang akademik. Apepun,aku doakan sahabatku ni akan terus berjaya di dunia dan akhirat. Ini bermakna, sudah 13 tahun  ukhwah ni terjalin. Ukhwan Fillah Abadan Abadaa.InsyaAllah (^_^)


2 Januari 1989 M
Isnin
24 JamadilAwal 1409 H
P/s : Epoi,ni cilok gmbr ko dr facebook je. Gmbr ak ngan ko dah lama xamik. balik Malaysia,lepak2 cam biase ek..all the best bro! (^_^)


Wassalam (^_^)

2 comments:

Anonymous said...

salam nash!! wahh~ terharu nye bro.... jzkk atas ingatan dan doa ko selalu...

InsyaAllah, same2 kita doakan spy Islam akan dpt bangun semula, dan kita lah yang berada di dalam kapal yang membawa kpd keizzahan Islam itu... ameen...

salam sayang dari bumi yang jauh di mata,
epoi =)

Nasrullah Jaafar said...

Amiiin..
jauh dimata.dekat dihati..insyaAllah

Balik Malaysia,roger bro (^_^)