Sunday, October 24, 2010

|| Indoor Hockey UPSI Open ||

Salam. Weekend ni aku join team hoki UTP ke tournament indoor hockey kat UPSI,Tanjung Malim.
Pada mulanya aku dikhabarkan game bermula ptg jumaat,selepas solat jumaat. Maka aku pun meminta izin SV aku utk leave awal. Before solat jumaat,aku pun gerak ar menuju UPSI. Singgah solat jumaat kat Masjid Negara. Merasa la jugak. Usha2 balik,Masjid Negara ni xde la besar sgt actually. maybe sebab dah byk sgt masjid2 besar cam Masjid Tuanku Mizan (Masjid besi) dan Masjid Putra di Putrajaya. So,xde la peghak sgt gi masjid2 cam tu. Maybe nk pi Masjidil Haram lak la pasni.baru best. Besar punye!! (bukan fizikal je,pahala pun besar).

Hari tu mcm2 dugaan yg menguji kesabaran aku. Mula2 dgn jalan jam,sebab ade eksiden kat hway antara Sg Buloh - Rawang. Ujiannye sebab aku sedang mengejar waktu game di UPSI. Kalo lmbt,xdpt ar main. Pastu jam lg kat Tanjung Malim. Tgh wat jambatan. Sabor lg. Dah sampai2,bateri enset lak habis. Mmg sabar je lagi. Dan kemuncak kesabaran aku diuji ptg tu adalah bila dah dpt contact dak2 hoki dr utp. Rupenye game kitaorg ditunda pada hari sabtu!!!dan diorg xbg tau dgn alasan xde kredit. sabar2. Nas sabar...... -_-


||14 & 28. Team SERATAS. Rindu zaman hoki di sekolah dulu (^_^)||

So,sabtu tu mula la game. To be frank,team aku kalah pusingan pertama lg. lantak la.xde rezki. Team lain yg dtg mmg jauh lebih hebat. Dari Thailand ngan Indonesia pun ade. Tgk cara dorg maen,mau lauk je team aku kalo lawan depa.hehe.

Ptg tu jugak,pas asar aku gerak balik ke Bangi. Sempat lg tukar minyak hitam CBK kat ctu. On the way balik tu,singgah jap Restoren Jejantas Sg Buloh. Pas solat,layan KFC sat sorg atas jejantas tu. Tapi alhamdulillah,pas habis makanan yg aku beli,jumpa lak family Ayah Cik aku. baru nk makan KFC gak. So,join ar sekali makan. Double ar makan mlm tu. Alhamdulillah. Rezki dr Allah melimpah2.

|| Restoren Jejantas Sg. Buloh ||
Terus ke Putrajaya,jumpa Abg Khaibad. Beliau balik kampung kat sekitar KL je. So,saje ar ajak lepak mlm tu. So,kitaorg pi Jalan Haji Taib. Beli barang skit. rasenye 1st time ar pi situ. Mase pi tu,nmpak tenang je,xramai org pun. Tapi mase nk balik,baru la nmpak 'diorg' baru kuar. org pun cam mula dtg. Erm2....KL2.....

Balik umah,kemas2 skit.Tidoq.

Wassalam (^_^)

3 comments:

Hazwan said...

kalo aku dah lame mngamuk haha

Nasrullah Jaafar said...

Hoho....
tau xpe...
maybe bnde tu jugak faktor kekalahan team aku kot...
(^_^)

Amin Baek said...

klu aku,stick tak xpukol bola,
tp kepala orang lak..hahhaha