Monday, October 24, 2011

|| A Trip to Pulau Pangkor ||

Salam.
Alhamdulillah. Hujung minggu yg penuh ceria dgn aktiviti2 bersama rakan2. Hari ni, aku bersama 9 rakan CJ7 yg lain telah membuat satu trip balik hari ke sebuah pulau yg indah di pantai barat Malaysia ni, xlain dan xbukan tentulah Pulau Pangkor. Kul 9.30 pagi gerak dr UTP dengan 2 buah kereta Proton Saga baru. Sampai ke jeti Marina Island dlm kul 10.30 pagi. Terus beli tiket dgn harga RM10 seorg utk pergi dan balik. Kul 11 ferri gerak dan sampai dlm 11.15 ke jeti Pangkor. Pantas. Best.

Sampai ke Pulau Pangkor, terus amik van teksi ke Teluk Nipah dgn harga RM20 satu van. Maknenye, kalo 10 org naek teksi tu,sorg bayar RM2 je. Dlm 15 minit sampai la ke Teluk Nipah. Terus gi survey2 pakej yg ada utk aktiviti. So, kitaorg pilih utk snorkeling dan lepak di Pulau Giam dgn harga RM10 seorg. So, dlm kul 12.30, kitaorg naek bot n dibawa pusing pulau skit dan terus dihantar ke tempat snorkeling.

Subhanallah. Best. Melihat sendiri ikan makan di dalam air. Pas snorkeling, gi pantai yg landai di part lain kat pulau yg sama. Ade adventure skit mase nk ke sana. Di pantai tu, lepak2 n maen2 ngan Gamat/Lintah Laut/Timun Laut. rasenye sama je tiga2 ni. Geli.haha.

Ni ade beberapa gambar utk dikongsi bersama. Enjoy! (^_^)


At Marina Island, before naek boat

Naek2
Teksi Kitaorg.
Bergambar before ke Pulau Giam
Snorkeling
Lunch burger pulau
Adventure 
 
Rehat2 sat..panas
Tempat berkelah. Maen lintah laut
Pas penat maen, singgah sat pi isi perut
Before tinggalkan Pulau Pangkor
The Sunset

Secara ringkasnya, utk bajet sehari di sana adalah seperti berikut:

Tiket ferri (pergi balik) = RM10
Van teksi = RM20 satu trip ke Teluk Nipah.
Snorkeling = RM10
Van teksi = RM20 - pulang ke Jeti Pangkor.

Kiranya, utk perjalanan sehari di sana, insyaAllah RM50 memadai.

Wassalam
(^_^)

No comments: