Thursday, July 30, 2009

:: DAS 09 In Memory ::

Alhamdulillah.Akhirnya,selesai la sudah event yg telah dirancang sejak sem lepas iaitu Debat Alam Sekitar 2009 Peringkat IPT kali ke-19.

Mengungkap kembali kenangan pada mula2 aku mengetahui tentang event ni,aku hanya mendengar sahaja org lain bercerita dan ingin menjadi komiti event tu.Mula2 xde la aku rase cam nk join sgt.Tapi atas beberapa sebab,aku join gak.Nak tau sebab pe,ni antaranya :

1- Terase nk join event yg dikelolakan oleh pihak luar,atau lebih jelas lagi,bukan anjuran UTP atau organisasi dalam UTP.DAS09 ni dianjurkan oleh Jabatan Alam Sekitar (JAS). Pengalaman yg lebih byk akan cuba dikecapi.

2- Dak2 bacth aku atau lebih specific budak2 kelas aku,ChemE Jan07 byk join. Mereka adalah rumate aku sendiri Safwan, Acap, Syafy, Ida, Irda, Yuyue, Syu dan Azura. So,cam best gak ramai2 join.Dah la diorg2 ni pun mmg geng2 aku gak la. :P

3- Aku jadi komiti Logistics Department DAS09 utk event ni. Secara jujurnya antara sebab aku join event ni sebab rumate aku join.Aku dpt tau yg majoriti komiti DAS09 ni junior2 kitaorg.Muda dlm setahun jela.So,dgn aku join event ni,aku harap dpt membantu rumate aku yg menjadi Executive Committee (EC) dlm organisasi DAS09 ni disamping aku menimba lebih byk ilmu Logs di UTP nih.

|| Pas post mortem pas habis Welcoming Dinner ||

Ni antara tujuan2 aku menjadi komiti DAS09. Teringat balik Izzat dan Acap HICOM interview aku mase mlm tu. Mlm tu rumate aku de keje lain,so dia xinterview komiti utk mlm tu. 1st time jumpa Izzat dan Acap,terase diri ni kerdil je. Sebab xkenal diorg.haha. Alhamdulillah,walaupun bukan rumate aku yg interview aku,aku dpt gak jadi komiti.Thankz Izzat bg kepercayaan kat aku dan thankz so much juga pada rumate aku yg prefer nama aku mase pemilihan komiti2.

Apepun,skang event tu dah tamat dgn jayanya. Selama menjadi family DAS09 ni,byk sgt pengalaman manis dan pahit serta kelat aku lalui.Pengalaman yg xdapat dilupakan. Wonderful memory. Family DAS09 yg sempoi2 dan mantap2 belaka.Korg mmg best. Family DAS09 Rockzss!!!

|| Komiti2 DAS09 pas selesainya Final DAS09 yg dimenangi oleh UPM. The end ||

Xlupa juga pada Advisor Logistics Department, En. Sayuthi atau lebih mesra kitaorg dak2 logs panggil Abg Sayuthi je. beliau mmg advisor yg sgt2 sempoi. Xseperti yg selalu kebanyakan dak2 UTP ckp,cuak jumpa beliau sebab beliau cam garang. Tapi kalo korg betul2 kenal beliau,mmg best. Sgt2 best. Beliau sgt dedikasi, helpful dan sporting.Meeting pun kat Salam Taman Maju je kot.Mlm2 sambil2 layan teh tarik ngan Roti Bakar Telur Manis (RBTM).mmg best. Thankz a million to abg Sayuthi.harap pas ni kite leh bekerjasama lagi...harap juga ukhwah ni akan berpanjangan even sampai la kitaorg dah grad pun.

Byk sebenarnya nk citer pasal DAS 09 ni.tapi rasenye kang panjang sgt lak post ni.So,ni je la kot yg aku nk share pasal DAS09 ni. Apepun,event ni sgt bermakna bg aku. Sgt2 best. bleh dikatakan antara event yg plg best aku join as komiti. Cayalah DAS09.

Sehingga kini.
Wassalam (^_^)

No comments: