Monday, July 20, 2009

:: Kisah Kelakar di Hari Pertama Kelas ::

Salam....
Alhamdulillah,hari ni bermulalah semester 2nd year 2nd semester bg aku dan rakan2 seperjuanganku,ChemE Jan07. Hari yg agak ceria bg aku sebab ade beberape incident yg agak mencuit hati. beginilah kisahnye........

Selepas kelas pertama habis,aku, Safwan dan Syazwan bergerak ke Blok 4 utk berjumpa Dr. Saikat Maitra,lecturer Sepro II kitaorg utk sem ni. Sebabnye ialah kitaorg nk tanye pasal grouping kelas....So,berjalan la 3 org jejaka ke Blok 4.
Setibanya di lif Blok 4,kami berselisih ngan Aisyah dan seorg lecturer yg xdikenali kat dlm lif tu.Aisyah nk keluar tapi lecturer tu nk naik atas sama ngan kitaorg la....then,perbualan bermula.....

S1 : Aisyah,ko gi mane?
A : Jumpa Dr. Rachid.Korg?

S1 : Nk jumpa Dr.Saikat,nak tanye pasal grouping.Ko kenal dia??

A : Entah.Xtau lak.Korg cari la kat atas.

S1 : Ok.Thanx.


Maka,naiklah kami ke tingkat 3 berempat bersama sorg lagi lecturer tu.Sampai je kat atas,kami pun bergerak ke pintu masuk office. Sambil tu cari nama Dr. Saikat kat Box depan office tu utk cek betul ke dia blok tu.

Tetibe,entah cam ne aku terpasan bahawa,lecturer yg naik ngan kitaorg tu adalah Dr Saikat pas ternampak dia kuarkan Kad Matrix dia utk buka pintu office.Hohoho.......mmg ape lagi,gelak sakan ar kitaorg berempat sambil2 aku dan Safwan serta Syazwan menahan segan sebab xkenal beliau.adeyh...pastu kitaorg pun meneruskan hasrat utk bertanya ape yg kitaorg nk tanye kat beliau...

So,begitu la kisahnye.Mmg lucu ar bg kitaorg bertiga.tapi maybe tidak bg korg yg bace.tapi peristiwa ni akan aku ingat sampai bila2.Lawak2....

Bnde yg xdpt aku lupekan:
1- Dr Saikat pegang satu sampul surat mase nk naik lif tu.Ade nama dia kat ctu.Pas S1 tanye kat Aisyah,dia trus pusingkan sampul surat tu menghala ke arah kitaorg utk tunjuk bahawa beliau la Dr.Saikat.Aku cam perasan,tapi cam cover2 dulu.

2- Pas perasan nama dia kat sampul surat,mmg kitaorg dlm lif xcakap pape.Senyap giler2 sambil cube menahan segan dan mcm xkompim lagi dia.Maybe dia pun nk jumpa Dr. Saikat nk bg surat tu.Tapi bila dia kuarkan Kad Matrix beliau dr poket,mmg trus tegur beliau sebab dah kompim la dia yg kitaorg nk jumpa.

|| Picture of the Day : Syafiq, Hamzah dan Amin berjalan menuju Pocket C. Comel tgk diorg?cam adik beradik..hehe...sowie ek korg.gurau2 je.Korg mmg ensem2 (^_^) ||

Apepun,hari ni hari yg agak gembira sebab aku rase cam Sahabat lama aku cam rapat balik ngan kitaorg.Bukan la kitaorg gaduh ke ape,cume before ni dia lain group,so cam kurg communicate skit la ngan dia. Tapi sem ni dia join group ngan aku gak.So,happy sgt sebab dpt group kelas ngan dia. Hope,kite dpt berkerjasama utk sem ni.Chaiyok!!!

So,disini nk amik peluang utk ucapkan Selamat Memulakan Semester Baru. Mulakan dgn azam yg baru utk improve diri kat mane2 yg kurg. Mohon ampun maaf,halal segala hak yg perlu dihalalkan agar mendapat keberkatan.

Sekian..
Wassalam (^_^)

10 comments:

nifi a.k.a beliamuda said...

dapat gak rasa aura lawak tu .. :p

sap said...

mnde plg bes ari ni supel r!!

Nasrullah Jaafar said...

Ha ah..
ye tak ye...
tapi tu plg best dlm idup dia ar..
dan plg best dlm ChemE Jan07..
hehe...
malaz ar citerr..
biaq org lain citer..hehe

Hazwan said...

supel terbaeekk..
haha
kiut la gmbar 3 orng tu..
wakaka

cIk pEnNa said...

ermm..
kenangan..kenangan..
mengimbas kenangan..
;)

كتكوت said...

mst dr. saikat mark dh muke2 korg..glamer r pasni dlm klas die..huhu

Nasrullah Jaafar said...

huhu..
agak ar...
tempoh dalam lif dr ground floor ke 2nd floor cukup utk buat dia ingat kot..
haha..

farhazoeLa said...

hey encik nash,
selamat bergembira dengan sem baru
semoga success2 slalooo

*senior MJ09*

Hamzah Bin Nawawi said...

owh, back tikam le ni ek???takpe....jage le kau, musuhku...aku akan balas balik nnt...hahahaha...tak caya, tanya mamat...die mangsa pertama aku...

Nasrullah Jaafar said...

waaa....cuak nye wahai musuhku...
haha...ala...mamat bleh la ko tikam balik...dia kawan ko..
aku musuh ko..mane leh tikam :P