Tuesday, December 29, 2009

|| Weekend hari tu................. ||

Salam.
Baru ade mood nk update...
Post ni lak pasal aktivit weekend baru2 ni....
Jumaat,25 Disember.........Cuti Hari Krismas.Pagi2 lg dah bgn n trus siap2 nk pi umah abg aku kat Seputeh.Ade projek skit kat sana.Projek tu ialah menyimen depan umah abg aku.Kire nk luaskan kawasan simen depan umah tu la. Abg aku tu just beli brg je cam simen,pasir,batu dan sewaktu dgnnye.Then,kitaorg sekuarga wat sama2 lantai tu.

|| Sebelum menyimen ||

|| Potong longkang ||

|| Dah siap. Alhamdulillah ||

Komen aku,best gak pengalaman nih. Mcm2 leh balajar.Belajar membancuh simen,belajar menyimen dan byk lg la.Malaz nk senaraikan.hehe.Projek ni memakan masa 3 hari gak la.Maknenye...hari Ahad baru habis.

Dlm kul 12 tgh hari tu,pas siap kemas2 suma,trus aku ngan abg aku tu pi menjala.Menjala ikan kat lombong berdekatan ngan kawasan perumahan abg aku tu. Best.sejam kitaorg menjala,dpt la byk ikan talapia berbagai jenis n seeokr ikan ruhu.Besau2 suma.Yg kecik2 kitaorg lepaskan.Kasi besar skit.
Yg bestnye,setiap kali tebar jala,mesti dpt ikan punye la.hehe.Alhamdulillah.Ikan tu kitaorg wat bakar utk makan tgh hari.

|| Ikan talapia bakar ||

Xlupa juga,tahniah buah anak sedare aku ( padahal lg tua dr aku ,hehe :P ), Faizura yg selamat melangsungkan pertunangannya pada hari Sabtu,26 Disember hari tu. Semoga hubungan mereka bahagia sehingga ke jinjang pelamin seterusnya sehingga ke anak cucu.InsyaAllah.

|| Miqdam dan sepupunye,Faizura.hehe ||

Esok,insyaAllah aku nk turun ke Ipoh.Ade beberapa urusan nk diselesaikan. Pastu nk hangout sat ngan member2 yg ade sekitar ipoh tu. Cuti ni x hangout sgt lg.Huhu.

Sehingga berupdate lg.
Wassalam (^_^)

No comments: