Monday, January 2, 2012

|| Farewell #3: 2011. Selamat Tahun Baru 2012 ||

Salam 2012.
Salam Tahun Baru buat semua.
Farewell ketiga adalah farewell utk tahun 2011. Akhirnya 2011 menutup tirainya dan 2012 memulakan langkah  nya semalam. Oh ya, dramatiknya, aku menyambut kehadiran tahun 2012 di atas katil dgn tido yg sgt lena. Haha. Tahniah la. pas isyak ngantuk giler, terus tido. Org len byk yg wat post khas utk ringkasan 2011. Aku nk wat ke tak ek? Entahla. Setahun berlalu sgt pantas. 2011 dulu aku mulakan dgn mood habis intern. Rasenye skang pun mcm baru je lagi habis intern. Sedar2 dah habis pun setahun. Kalo secara ringkasnya, ape berlaku pada tahun 2011 adalah aktiviti2 sebagai pelajar tahun akhir. Apa kata korg scroll je archives kat sebelah tu utk 2011 punye. Xpun, klik je la sini --> 2011
Ade 178 post pada tahun 2011. So, itu lah yg berlaku. (^_^)



Tutup kisah 2011. Mari usha plak ape yg dah berlaku pada 2012 walaupun baru sehari berlalu. Malam tahun baru tu, seorg osmet aku, Adi Aizat telah mengemail geng2 CJ7 utk ke bermandi manda ke Teluk Batik. So, ramai la yg respon. Jadi, pada pagi 1 Januari 2012, seramai 18 warga CJ7 telah bergerak menuju ke Teluk Batik dgn menaiki 5 kereta. Program yg baru dirancang pada akhir tahun 2011 utk berlangsung dgn penuh kenangan manis bersama rakan2.

Secara ringkasnya, mula2 kami bfast di Restoren Taman Maju (RTM) dimana tmpt tu dah jadi tempat bfast rutin bg aku dan beberapa rakan twitter yg lain. Pastu terus gerak gi Teluk Batik. Dlm kul 10 sampai sana dan terus terjun ke laut. Selepas beberapa kali selam dan lompat, dak2 ni mula mencuba aktiviti sukan air plak. 2 sukan air yg kitaorg try iaitu SideKick/AirHead and Banana. Yg mencabarnya adalah SideKick/AirHead. Sekali naik, 3 org. Memerlukan kekuatan fizikal dan mental. Ade yg tercampak. Awesome. Tapi aku berjaya stay bersama 2 lagi rakan seboat, Syazwan dan Acap. Satu2nya trip yg tak tercampak dr 4 trip yg ada. Hehe.









Pas penat bermain sukan air, ramai yg siap2 terus mandi air bersih di bilik air. Tapi aku ngan syazwan masih belum puas. Kitaorg amik pelampong masing2 dah memukan trip menaiki pelampong dr ujung ke ujung pantai. Di pertghan, sorg lagi join iaitu azizi. On the way patah balik, trip kami dia di spoiled sebab rakan2 yg lain suma dah siap2 nk balik. Jadi, kami pun berangkat la pulang. sedar2 dah pukul 1 tgh hari. mmg burn sungguh la.Haha.

3 org terakhir iaitu aku, syaz n zizi mandi kat umah aku je. pas mandi terus solat zohor dan lunch disana. Geng2 lain dah gerak dulu n makan di McD Manjung. Pas dorg selesai makan, dorg ckp nk singgah kejap umah aku. Tapi maklumla, kepenatan bermandi manda mengatasi segalanya, Tiba je kat umah aku, suma membongkang kat ruang tamu keletihan. Akhirnya, 2 jam gak ar lepak umah aku. Dlm kul 4 dorg bergerak pulang ke UTP. Selesai.


Aku n Syafiq pulang lmbt skit. CBK ditinggalkan di Manjung sebab adik aku nk test lesen kete ngan JPJ esok. So, hari ni dia nk prektis. So, aku bawak la kete ayah aku ke UTP. Oh ya, 2nd car. Before pulang ke UTP, sempat sental buah durian singgit sebiji kat gerai buah tepi jalan.

So, begitulah kisahnya di hari pertama tahun 2012. Kenangan manis bersama rakan2 yg akan berpisah xlama lagi. Xlama. 10 hari je kot.Maybe. Itupun kalo jumpa kat sini lagi. Final exam akan bermula khamis ni, 5 Januari 2012. All the best pada semua. (^_^)

Wassalam
(^_^)

3 comments:

penaberkala said...

sedih tak join ^_^
tak tau pun, sob3

Hazwan said...

makan gu x ajak

Nasrullah Jaafar said...

Ye ker..?
brite xsampai ek?
sorry la...aku pun dijemput mlm sebelum program..
aku bukan ketua program..hehe
sori lah kawan (^_^)