Wednesday, December 31, 2008

...::Aktiviti Minggu Ini::...

Assalamualaikum...
Untuk minggu terakhir aku percutianku di rumah sebelum pulang ke UTP bg meneruskan pelajaran semester yg baru,beberapa aktiviti telah dijalankan...

Hari sabtu,27 Disember 2008,aku ngan family aku gi melawat Kompleks Sejarah Pasir Salak di Pasir Salak,Perak Darul Ridzuan.Suma ni terdetik setelah mengetahui bahawa nenek moyangku dulu turut terlibat sama dlm peristiwa bersejarah ketika zaman pemerintahan British di Tanah Melayu suatu ketika dahulu. So,dalam salah sebuah Rumah Kutai,iaitu rumah tradisional org perak,kitaorg ade la jumpa salasilah keturunan Dato' Sagor. Ade la nama Alang Ismail,namun tiada waris yg tercatat di bawah nama beliau. So,masih xdpt memastikan lagi kesahihan kajian yg sedang aku jalankan nih.Pastu,kitaorg trus balik ke kampung di Sg Manik, Teluk Intan.

Hari Ahad,ade majlis kenduri perkahwinan sepupu aku.Kenduri itu dilaksanakan secara bergotong royong. Dah lama xmerasai suasana sebegitu kerna ramai kini yg menggunakan Catering utk menlansungkan kenduri. Namun,insyaAllah amalan bergotong-royong tetap ade walaupun catering.

[ Tugu peringatan pahlawan mementang penjajah di Pasir Salak]

Hari Isnin,masih di kampung. Mengisi hari pertama Tahun Baru Hijrah 1430 H. Ptg tu dlm kul 5.30 ptg,baru la bertolak pulang ke rumah.

Selasa,tiade yg luar biase aku lakukan. Seperti biase,bgn pagi,kemas2 umah.
Ptg lak,maen bola sepak bersama rakan2 ku. Alhamdulillah,pasukan ku mng lagi.Walaupun pasukan ku terdiri drpd junior2 berbanding pasukan lawan,namun kehandalan serta semangat mereka membuktikan mereka mampu mng. ( semangat lebih plak...aiseh).

So,hari ni,Rabu,31 Disember 2008, insyaAllah aku akan pergi memancing lagi di paya seperti sebelum2 ini bersama rakan2 aku. Diharap tangkapan kali ini lebih lumayan dr yg sebelum ini. InsyaAllah.

Wassalam (^_^)

6 comments:

amad said...

wa..kturunan pahlawan..

Nash said...

Haha......
sajo je...
perkara yg tak dpt disangka2kan..
terima seadanya...
yg penting perjuangan mesti diteruskan..
Bbasya!! (^_^)

Kaklong said...

bagus..teruskan usaha...;>>>

Nash said...

okes...insyaAllah
dah ade profile ek Kak Long..tapi mane blognye??
hehe...(^_^)

Zainal Izman said...

Aslmlkum Nasrul. Nama arwah bapa saya Izhab bin Alang Ismail. Saya kurang pasti samada atok saya tu anak kepada Dato Sagor. Tak mungkin kot. Bapa saya dilahirkan pada tahun 1921...beliau dulu ada seorang abang dan tiga orang kakak. Semuanya dah meninggal. Dua daripada kakak beliau dulu tinggal kat kampong paloh. Boleh saya tanya...siapa ayah dan atok Nasrul? Jadi, jauh mana kajian Nasrul sekarang? Salam.

Zainal Izman said...

By the way, email saya izman7779@yahoo.com